Rencar podal určovací žalobu na pražský dopravní podnik. Chce posoudit, zda je smlouva platná | E15.cz

Rencar podal určovací žalobu na pražský dopravní podnik. Chce posoudit, zda je smlouva platná

24. října 2016 • 11:44

Reklamní společnost Rencar podala určovací žalobu na pražský dopravní podnik (DPP). Firma chce, aby soud rozhodl, zda je smlouva mezi oběma stranami platná, či nikoliv. DPP považuje smlouvu za neplatnou, Rencar s tím nesouhlasí. Smlouva na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031. Vedení podniku i primátorka Adriana Krnáčová (ANO) ji označili za nevýhodnou pro DPP.

"Poslední dva roky jsme vystaveni opakovaným útokům s cílem poškození naší společnosti. Tlaky z různých stran v posledních týdnech sílí, čelíme diskreditační lživé mediální kampani. Bohužel veškerá korektní jednání a vstřícné nabídky, které jsme učinili, se ze strany DPP zcela míjela účinkem. Nezbylo nám už nic jiného, než naše práva bránit právní cestou," uvedl generální ředitel Rencar Pavel Slabý.

Žalobu podala společnost k soudu pro Prahu 9. Smlouva s DPP je podle Rencar platná a jednostranně nevypověditelná. Podle Slabého firma podmínky smlouvy plnila a důvod k výpovědi smlouvy nikdy nenastal. Za mediálními útoky prý stojí konkurence.

Smlouvu letos na základě podání DPP řešil Úřad na ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) a rozhodl, že je koncesní - podle posudku DPP to znamená její neplatnost. Rencar ale označil podání DPP k ÚOHS za účelové. "ÚHOS ve svém rozhodování vycházel z neucelených informací a záměrně neúplných informací. Společnost Rencar nebyla účastníkem řízení, nemohla se vyjádřit a poskytnout komplexní informace," uvedl Slabý.

Transparency kritizuje Krnáčovou: Praha dá za přípravu projektů smart city až 300 milionů ročně

DPP před časem uvedl, že připravuje podklady pro žalobu na vyklizení reklamních ploch. Žalobu podá v případě, že se na vyklizení s firmou Rencar nedomluví. Rovněž chystá soutěž na proánjem reklamních ploch.

Dopravní podnik ročně vydělává na základě smlouvy s Rencar zhruba 50 milionů korun, výdělky reklamní společnosti jsou ale vyšší. V minulosti se v médiích objevily informace, že jde až o zhruba 150 milionů ročně.

Firma Rencar vznikla v roce 1990 jako dceřiná společnost dopravního podniku. Od roku 2001 je majoritním akcionářem Europlakat, který je součástí mezinárodní skupiny JCDecaux. JCDecaux, silný hráč na poli evropské reklamy, má smlouvy na reklamní plochy v MHD i v dalších městech ČR.

Praha koupí Milíčovský rybník v Jižním Městě, zaplatí skoro sedm milionů
Komentář Michaela Romancova: Čína nemůže být pro Česko strategický partner

Autor: ČTK
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!