Pražané utratili za jízdenky v hromadné dopravě přes čtyři miliardy korun | E15.cz

Pražané utratili za jízdenky v hromadné dopravě přes čtyři miliardy korun

ČTK

Tržby z jízdného pražského dopravního podniku (DPP) loni klesly na 3,669 miliardy korun. Předloni na jízdném utržil podnik 3,788 miliardy korun. Vyplývá to ze závěrky DPP, kterou budou v úterý projednávat pražští radní. Celkem bylo v pražské integrované dopravě (PID) loni na jízdném vybráno 4,258 miliardy korun a po započtení uložených pokut 4,585 miliardy korun.

Přestože dopravci tržby klesly, zvýšil se počet cestujících. Zatímco v roce 2015 přepravil DPP asi 1,172 miliardy cestujících, loni to bylo 1,187 miliardy. Nejvíce lidí přepravil podnik metrem, a to zhruba půl miliardy.

DPP působí nejen na území Prahy, ale provozuje i některé linky příměstské veřejné dopravy. Na těchto linkách utržil loni dopravce asi 311 milionů korun, což je o asi 12,5 milionu meziročně víc. Většinu peněz loni získal podnik v příměstské dopravě z předplacených jízdenek.

Metro D se má začít stavět u nákupního centra na Pankráci

"Vlivem zlevněného ročního kuponu došlo meziročně k nárůstu jeho prodeje o 20 tisíc kusů. Částečně však došlo k přesunu cestujících z čtvrtletních a měsíčních kuponů, proto jsme vykázali pokles tržeb," uvedl generální ředitel DPP Martin Gillar. Loni si roční kupon za 3650 korun koupilo 348 444 lidí, předloni 121 644 lidí. Další část cestujících si ale na rok 2015 koupila kupon za původní cenu 4750 korun.

Veřejnou dopravu nezajišťuje v rámci PID pouze DPP, ale i soukromí dopravci. Ti z celkové vybrané sumy 4,258 miliardy korun dostanou asi 589 milionů korun. Zbylá částka připadne podniku.

720p 480p 360p 240p
Výstavba pražského metra

Výše uložených pokut v rámci PID se v loňském roce vyšplhala na zhruba 327 milionů korun, což je téměř stejně jako v roce 2015. Pokuta za jízdu bez jízdenky je 1500 korun, pokud ji cestující zaplatí na místě, snižuje se na 800 korun.

DPP je největší městská firma, která zaměstnává téměř 11 tisíc lidí. Jejím stoprocentním vlastníkem je Praha, která na jeho provoz přispívá ročně více než 12 miliardami korun.

Praha nepotřebuje druhou Blanku, stačí krátký tunel, tvrdí pražská Trojkoalice

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!