Pražané nechodí na Štvanici. Zašlou slávu má oživit zdvihací lávka | E15.cz

Pražané nechodí na Štvanici. Zašlou slávu má oživit zdvihací lávka

28. prosince 2016 • 19:32

Radnice Prahy 7 a Prahy 8 už to slibují několik let. Skutečně pohodlný přístup pro pěší a cyklisty na Štvanici. Nyní se zdá, že se věci daly do pohybu. Institut plánování a rozvoje Prahy (IPR) vyhlásí v lednu veřejnou architektonickou soutěž na novou lávku, která propojí Holešovice a Karlín s ostrovem Štvanice.

A nebude to jen tak ledajaká lávka. Její část mezi Karlínem a Štvanicí bude měřit 38 metrů, část mezi Štvanicí a Holešovicemi pak 149 metrů. A kvůli riziku povodní bude zdvihací.

„Vzhledem k přísným protipovodňovým opatřením jsme přistoupili  k poměrně konkrétním technickým specifikacím a po zvážení různých konstrukčních variant se našla jako nejoptimálnější řešení forma zvedací lávky, jenž se bude celá v případě povodní hydraulicky zdvihat,“ uvádí ve specifikaci soutěže IPR.

Nová trať přes Vltavu má spojit Smíchov a hlavní nádraží

Jedna soutěž o podobu mostu pro pěší z Holešovic na Štvanci už se před lety konala. V roce 1999 ji vyhrál návrh Aleny Šrámkové. Po povodni v roce 2002 se ale ukázalo, že se nedá sladit s novým pohledem na protipovodňová opatření – lávka by se musela o tři metry zvednout, takže by se na ni těžko nastupovalo.

Nyní je jedním z hlavním požadavků na novou lávku, aby poskytla co nejpřímější a nejjednodušší přístup. „Štvanice by mohla být oblíbená rekreační zóna, kvůli nepříjemnému automobilovému provozu na Hlávkově mostě na ni nikdo nechodí,“ říká Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje Prahy.

Podle předběžného harmonogramu soutěže by se mohla lávka stavět v roce 2018. Na holešovické straně bude lávka poblíž Pražské tržnice, hustě obydlených částí a do budoucna i předpokládané nové zástavby v Bubnech. Na karlínské straně zase naváže na novou výstavbu na Rohanském nábřeží.

Pražská Štvanice před lety a dnes

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!