Parlamentní listy neoznačily texty placené pražským magistrátem jako reklamu | E15.cz

Parlamentní listy neoznačily texty placené pražským magistrátem jako reklamu

ČTK

Pražský magistrát si platil za zveřejnění svých textů na serveru Parlamentní listy. Za bannery a čtyři texty Praha zaplatila téměř 120 tisíc korun. Web je ale neoznačil jako komerční sdělení, jak mu ukládá zákon. Zjistil to zpravodajský web Českého rozhlasu. Mluvčí úřadu Vít Hofman rozhlasu řekl, že o tom magistrát nevěděl.

Podle odborníka na mediální právo, právníka Aleše Rozehnala, musí být reklama zřetelně označena, jinak jde o porušení zákona o regulaci reklamy. Za označení textu mají podle něj odpovědnost obě strany.

Reklamní kampaň si Praha u serveru objednala na přelomu loňského července a srpna. Chtěla propagovat mimo jiné rozhodnutí o zákazu segwayů a upozornit na digitální mapu budov přístupných osobám s pohybovým postižením. Původní cena činila 245 500 korun, Praha ale dostala 60procentní slevu a za měsíční bannerovou reklamu a čtyři PR texty zaplatila 120 tisíc Kč s DPH. Články ale nebyly označeny jako komerční sdělení.

Vydavatel Parlamentních listů, společnost Our Media, uvedla, že zaplacené texty na webu označuje. „Tyto vybrané po kontrole považuje za informační sdělení,“ uvedla marketingová ředitelka Markéta Grušáková.

Facebook zbrojí proti zavádějícím zprávám, chce zmírnit kritiku veřejnosti

Podle právníka Rozehnala ale právo nic takového jako „informační sdělení“ nezná. „Pokud je účelem článků zlepšit obraz a image magistrátu či jejich představitelů ve vztahu k veřejnosti, jedná se o politickou reklamu,“ upozornil.

Mluvčí magistrátu rozhlasu řekl, že magistrát o neoznačených textech nevěděl. „Snažíme se přijít na to, proč tomu tak bylo,“ uvedl. Pražská primátorka Adriana Krnáčová (ANO) ale problém ve spolupráci svého úřadu a Parlamentních listů nevidí. Komunikační strategie je podle ní plně v kompetenci odboru marketingu a komunikace.

Podobně si podle zpravodajského webu rozhlasu objednala v minulosti kampaň na serveru Krajské listy ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová (za ANO). Na webu Parlamentní listy si zaplatila inzerci také Všeobecná zdravotní pojišťovna, podle serveru Lidovky.cz ale některé z textů nebyly označeny jako komerční. Podobnou reklamu si na webu zaplatil i hejtman Michal Hašek (ČSSD) či Moravskoslezský kraj za vedení Miroslava Nováka (ČSSD).

Pracuji nonstop, prohlašuje Ovčáček. Dostal za to téměř milion korun

O společnost Our Media, která Parlamentní listy vydává, se donedávna dělili mediální podnikatel Michal Voráček a senátor Ivo Valenta (za Soukromníky). Valenta, který je také majitelem hazardní skupiny Synot, před časem svůj vliv v médiu posílil na 70 procent. Analýza think tanku Evropské hodnoty zařadila Parlamentní listy mezi dezinformační weby, které v Českü působí. Podle výzkumníků z Masarykovy univerzity navíc Parlamentní listy uvádějí zdroje informací pouze ve 40 procentech případů, píše web rozhlasu.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Mohlo by vás zajímat