Sen o tramvaji na pražské Jižní Město nabírá konkrétní rozměry | E15.cz

Sen o tramvaji na pražské Jižní Město nabírá konkrétní rozměry

Michal Nosek

Tramvajová trať ze Žižkova přes Spořilov na největší pražské sídliště Jižní Město je předmětem úvah již dlouho. Od konce loňského roku však pražský magistrát považuje její výstavbu za nutnost a Institutu plánování a rozvoje ji zanesl do nového Metropolitního plánu. Nové spojení se má podle institutu začít budovat v souvislosti s plánovaným zakrytím frekventované Spořilovské ulice. V dalších letech přijde na řadu i výstavba dalších tramvajových tratí.

S výstavbou tramvajového kolejiště se na Jižním městě nyní počítá na trase Háje – Opatov – Chodovec – Spořilov s výhledem na další propojení na Prahu 10.

„Trať spojující Žižkov, Spořilov a Jižní Město bude součástí takzvané východní tramvajové tangenty, která propojí stávající trasy na Žižkově, v Libni a v Kobylisích, a dále je rozšíří tak, aby tramvaje pokryly jihovýchodní část metropole,“ uvedl k plánu Rostislav Korbel zastupitel Prahy 11 za JMND s tím, že po provedení ověřovací projektové studie byla tramvajová trať vybrána jako vhodný dopravní prostředek k navýšení kapacity a komfortu hromadné dopravy z Jižního Města. Zároveň by tramvajové spojení odlehčilo přetížené lince metra C.

Budujme stát pro 40 milionů lidí: přečtěte si, u koho se inspiruje Babiš

Současně s výstavbou tramvajové trati dojde podle plánu k významnému omezení autobusových linek v místech, které tramvaj nahradí.

„K neopomenutelným aspektům tramvajové dopravy patří nižší negativní vlivy na životní prostředí. Jako příklad je možné doložit výzkumy zatížení emisemi, kde na jednoho přepraveného cestujícího v horizontu roku 2040 vykazuje výroba elektřiny pro tramvaje významně nižší hodnoty než provoz autobusů,“ doplňuje Korbel.

Sídlištní revoluce: Jižní Město pracuje na odtržení od Prahy

V kontrastu s doporučeními dopravních odborníků a urbanistů stojí slova bývalého starosty MČ Praha 11 Jiřího Štylera, který v lednu uvedl pro Pražský deník uvedl, že tramvaje v Türkově ulici způsobí dopravní kolaps, neboť touto trasou řidiči automobilů objíždějí dálnici D1 v případě zácpy.

Podle obyvatel Jižního Města by však automobily neměly zbytečně z dálnice sjíždět, neboť dopravní situace je zde již často neúnosná.

Podívejte se na historii i současnost pražské tramvajvé dopravy:

 

OBRAZEM: Realitní boom nenávratně mění okraj Prahy. Prohlédněte si, jak se zahušťuje sídliště
Co vidí strojvedoucí na trase Posázavského pacifiku? Prohlédněte si krásy slavné krajiny
Dubaj bude mít dynamický mrakodrap s otočnými patry
OBRAZEM: Jak se zahušťují Letňany. Podívejte se na nové sídliště na polích
Italská vláda zachraňuje bankovní sektor, do bank napumpuje až 20 miliard eur

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!