Pražský unikát: metro D může pendlovat jen mezi dvěma stanicemi | E15.cz

Pražský unikát: metro D může pendlovat jen mezi dvěma stanicemi

ČTK

Představenstvo pražského dopravního podniku dostalo za úkol prověřit variantu trasy metra D z Pankráce do Depa Písnice pouze s těmito dvěma stanicemi. Zbylé by byly dostavěny po zprovoznění trasy. Informaci serveru Seznam.cz potvrdil radní Petr Dolínek (ČSSD). Důvodem jsou chybějící pozemky, které DPP nestíhá vykupovat. Cílem úkolu od dozorčí rady je zjistit, zda by mohl dopravce trasu takto stavět. Metro D má propojit centrum s jižním okrajem Prahy. Kdy stavba začne, stále není jasné.

"Cíl je nečekat. Musíme začít stavět, nebo se nezačne nikdy a bude se to stále odkládat," řekl Dolínek.

Město s podnikem pracuje na třech variantách stavby. První je ta, že se bude stavět celá trasa se všemi stanicemi, druhá je zmíněná s dvěma zastávkami. Ve třetí variantě se hovoří o stavbě v podobě, že by vznikly všechny stanice, u kterých to bude možné, a zbylé budou dostavěny později. Která varianta bude vybrána, zatím není jasné. Varianta, že by trasa vedla jinudy, než je nyní plánovaná, není příliš reálná. Trasa je zanesena v územním plánu a změna by její stavbu oddálila o další roky.

Vagony metra dosluhují, dopravní podnik začne obnovu vozového parku řešit do dvou let

Kvůli chybějícím pozemkům je ve hře také varianta jejich vyvlastnění. "Právně je tento krok připraven, ale mám úctu k vlastníkům. Vyvlastnění je tedy pouze krajním řešením, ke kterému bych nerad přistupoval," řekl Dolínek.

Metro D má odlehčit trase C a propojit sídliště na jihu Prahy s centrem města. Trasa vede kolem krčského nádraží a Thomayerovy nemocnice přes Nové Dvory do Písnice. Novou trasu chystá město řadu let, kudy povede směrem do centra, není definitivně rozhodnuto, nejčastěji se mluví o jejím zakončení na náměstí Míru.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!