Praha schválila změny územního plánu kvůli novým tramvajovým tratím | E15.cz

Praha schválila změny územního plánu kvůli novým tramvajovým tratím

ČTK

Hlavní město nechá zpracovat změny územního plánu, které v budoucnu umožní postavit dvě nové tramvajové tratě. Zadání podnětu změn tento týden schválili radní, jejich rozhodnutí ještě musí posvětit zastupitelé. Změny se týkají takzvané východní tramvajové tangenty z Jižního Města na Žižkov a jižní tangenty z Podolí do Michle. Obě trati jsou součástí dlouhodobějších plánů dopravního podniku na rozšiřování tramvajové sítě v Praze.

Podněty navrhl městský Institut plánování a rozvoje (IPR) v souladu se zásadami územního rozvoje, kterými se město musí při svém rozvoji a přípravě územního plánu řídit. Zásady počítají s vybudováním propojujících tramvajových tratí, částečně nahrazujících stávající autobusy.

Schválené podněty zahrnují východní trať, která má v budoucnu vést z Jižního Města přes Spořilov, Vršovice, Žižkov a Libeň až do Kobylis, a jižní trať, vedoucí ze Smíchova přes Dvorce a Budějovickou do Michle. V plánu je i takzvaná severní tangenta, propojující Dejvice, Troju a Bohnice. Ve všech případech se jedná o záměry, s jejichž stavbou se nezačne dříve než za několik let. Samotná změna územního plánu potrvá zhruba tři roky.

Praha vytváří nový post, žadatelům o dotace bude k dispozici ombudsman pro evropské fondy

Stávající vedení magistrátu ve svých dopravních koncepcích a plánech počítá s větším rozvojem tramvajové sítě, která je ekologičtější než autobusy. Dopravní podnik nedávno představil strategii rozvoje tramvajových tratí, podle které se do roku 2030 má začít stavět téměř 30 nových.

Tři z nich mají být vybudovány do pěti let, a to trať z Divoké Šárky na Dědinu, ze Sídliště Barrandov do Slivence a z Modřan na Libuš do blízkosti plánované stanice nové linky metra D.

Všechny zprávy o dění v Praze najdete zde >>>

V horizontu několika let mají také vzniknout tramvajové smyčky u Depa Hostivař a na Zahradním Městě. V souvislosti s rozšiřováním tramvajové sítě potřebuje dopravní podnik vystavět také novou vozovnu. Výhledově má být na Spořilově v Chodovské ulici.

Délka tramvajové sítě je v Praze 142,4 kilometru, přičemž asi 52 procent tratí vede po vlastním tramvajovém tělese. Zbylé jezdí po vozovkách společně s auty. Tramvaje přepraví ročně přes 360 milionů cestujících.

Francie kritizuje tuzemský tendr o mýtném. Chceme společnost se zkušenostmi, brání se ministerstvo

 

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!