Praha připravuje nový velký tendr na sdílení kol | E15.cz

Praha připravuje nový velký tendr na sdílení kol

Adéla Čabanová

Po letech příprav se možná ještě letos poperou o podporu města firmy poskytující sdílení jízdních kol.

Příznivci bikesharingu by se koncem roku mohli dočkat druhého tendru na provozovatele půjčování kol. Březnové výběrové řízení na stomilionovou zakázku, kterou pražský dopravní podnik chystal na začlenění bikesharingu do pražské integrované dopravy, zrušil antimonopolní úřad.

Praha myšlenku vlastního projektu sdílení bicyklů nicméně neopustila. „V polovině září budou dány podmínky pro přípravu nového výběrového řízení. Do konce roku by pak mohlo být výběrové řízení vypsáno,“ řekl deníku E15 náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

České firmy loni vyrobily 350 tisíc jízdních kol, roste zájem o elektrické modely

Zrušený tendr město připravovalo čtyři roky, o podpoře bikesharingu mluví její představitelé ještě déle. Cílem je, aby byl systém dobře navázaný na hromadnou dopravu a do budoucna by se mohlo jezdit na kole na tramvajenku.

Podle Dolínka by nový tendr měl být připraven i na elektrokola, kterým dává v Praze velký význam, a také na moderní GPS systémy uzamykání kol v určených zónách, nejen ve speciálních stojanech.

Čínský start-up chce půjčovat deštníky. Lidé je však nevrací

Původní zájemci o zařazení do městského systému mezitím dál pracují na svých projektech. Velonet, patřící firmě BigBoard, nyní jezdí v Brně. Podle představitelů Velonetu nemělo smysl v Praze pokračovat bez zakázky a podpory města. Homeport provozuje lokální systém v Karlíně. Firma Rekola, jejíž stížnost minulý tendr zastavila, v Praze jezdí se zhruba 450 koly.

Praha vybuduje novou plavební komoru v centru města. Vyjít by měla na stovky milionů korun

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!