Praha plánuje propojení železnice v metropoli. Projekt "Nové spojení 2" počítá i s tunely | E15.cz

Praha plánuje propojení železnice v metropoli. Projekt "Nové spojení 2" počítá i s tunely

22. srpna 2017 • 11:28

Hlavní město chce zadat změnu územního plánu nutnou pro plán posílení kapacit a propojení železnice v metropoli. Takzvaný projekt Nové spojení 2 zahrnuje i dva tunely a novou podzemní stanici umístěnou mezi Hlavním nádražím a Muzeem. Změnu územního plánu doporučili radní, musí ji ještě schválit zastupitelé. Projekt je zatím pouze ve fázi studie.

Dopravně-urbanistická a technická studie Nového spojení 2 byla zpracována v roce 2007. Aby bylo možné začít stavět, musí město změnit územní plán. Výstavbu by měla na starosti Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). S ohledem na to, že existuje teprve prvotní studie a plán zahrnuje velké tunely, se začátek stavby dá jen odhadovat. Samotná změna územního plánu, pokud ji zastupitelé schválí, zabere asi tři roky.

"Díky projektu Nové spojení 2 dojde k propojení příměstských vlaků, které dosud končí na Masarykově nádraží, s ostatními vlaky tak, aby nekončily v centru, ale centrem projely. Půjde tak například dojet jedním vlakem z Kladna do Vršovic, nebo z Milovic na Karlovo náměstí," uvedla náměstkyně primátorky pro územní rozvoj Petra Kolínská (Zelení/Trojkoalice).

Vlakem do Tibetu: čtěte reportáž z cesty nejvýše položenou železnicí světa

Doplnila, že nová stanice Opera má zjednodušit cestujícím příměstských vlaků přestup na dálkové a na metro a projekt také zvýší kapacitu příměstských spojů, což usnadní dojíždění veřejnou dopravou z okolí Prahy.

Ambiciózní projekt počítá se dvěma tunely, které mají oba začínat u Florence a pokračovat do nové zastávky Opera. Jeden z tunelů má dále pokračovat přes zastávku Karlovo náměstí na Smíchovské nádraží a druhý přes zastávku Náměstí Bratří Synků do Edenu.

O stavbu metra D má zájem šest společností. Vítěz tendru bude strategickým partnerem DPP

Podle pražské dopravní ročenky bylo loni na území metropole v pracovních dnech vypraveno v rámci Pražské integrované dopravy celkem zhruba 900 vlakových spojů, které na území hlavního města za den přepravily asi 120 800 cestujících. Pražské železnice jsou už nyní na hraně kapacity.

České dráhy nepochybily při pronájmu lokomotiv Taurus. Antimonopolní úřad zrušil milionovou pokutu

Leo Express prodlouží své linky na Ukrajině. Ulehčit mají i lidem mířícím do Česka za prací

Čína obnoví trasy rychlovlaků. Budou dosahovat rychlosti přes tři sta kilometrů v hodině

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!