Obchodní prostory v Praze Na Příkopě jsou čím dál dražší. Přesto je o ně rvačka | E15.cz

Obchodní prostory v Praze Na Příkopě jsou čím dál dražší. Přesto je o ně rvačka

Daniel Novák


Umístění prodejen mezi pražským náměstím Republiky a Václavským náměstím je pro obchodníky rok od roku nákladnější. 

Velký zájem obchodníků o umístění prodejen na nákupní třídě Na Příkopě žene nájmy v jedné z nejprestižnějších lokalit v Praze nahoru, vyplývá z nových dat poradenské společnosti Cushman & Wakefield. Příkopům mimo jiné pomáhá, že nedaleké obchodní centrum Palladium je už plné a další obchodníci se do něj nevejdou.

Ještě před několika lety se Na Příkopě za metr čtvereční obchodní plochy platilo měsíčně kolem 180 eur. V současnosti se nejvyšší nájmy dostaly už na 220 eur, v některých případech dokonce až na 250 eur za metr čtvereční a měsíc. To je přibližně stejně jako v Pařížské ulici, která je považována za výkladní skříň luxusu.

„Pro většinu obchodníků je přítomnost v ulici Na Příkopě nejen čistě byznysová záležitost, ale vnímají to také jako způsob marketingu, kterým svoji značku zařazují do první ligy,“ uvedl Jan Voslář, specialista na retail z Cushman & Wakefield. 

Zatemněná a pro Židy zakázaná. Podívejte se, jak jezdila tramvaj za protektorátu

Na Příkopě jsou mimo jiné módní značky typu Zara nebo Bershka, které patří do španělského módního koncernu Inditex. Prodejnu tam má rovněž značka Hugo Boss, kterou v této lokalitě zastupuje společnost My Fashion. V prestižní lokalitě jsou též obchody značek Tommy Hilfiger nebo Max Mara.

Zatímco majitelé obchodů kolem sta metrů čtverečních musejí při platbách nájemného sahat čím dál hlouběji do peněženky, provozovatelů velkých prodejen se tento trend až tolik netýká.

„Nájemné menších jednotek neustále vzrůstá, zatímco nájemné velkých prostorů nad tři tisíce metrů čtverečních bude postupně klesat z důvodu přesunu části prodeje na internet. To vede k poklesu počtu typu obchodů, které mohou nájemné ve velkých prostorech finančně utáhnout,“ sdělil Pavel Čmelík, který Na Příkopě provozuje velké hračkářství Hamleys.

Podnikání na vodě se daří. Po Vltavě v Praze tečou stovky milionů

Sláva Příkopů se však současným boomem nevyčerpává. „Významným krokem, který do budoucna rozšíří kapacitu a atraktivitu nejlepších pražských nákupních tříd o vysoce kvalitní maloobchodní prostory odpovídající 21. století, bude jednoznačně projekt Savarin,“ řekl Jan Kotrbáček, který v Cushman & Wakefield vede retailové pronájmy ve střední a východní Evropě.

Savarin je název projektu, který připravuje developer Crestyl. Výstavbou ve vnitrobloku propojí ulice Na Příkopě, Panskou, Jindřišskou a Václavské náměstí. To vytvoří velký prostor pro řadu nových obchodů a kanceláří.

Zprávy z Prahy najdete ZDE >>>

Většina akcií Kofoly je v zástavě. Klan Samarasů jimi ručí za úvěr

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!