Nová střecha hlavního nádraží v Praze se prodražila o 127 milionů, přesto do haly zatéká | E15.cz

Nová střecha hlavního nádraží v Praze se prodražila o 127 milionů, přesto do haly zatéká

Jiří Liebreich

Správa železniční dopravní cesty dokončila rekonstrukci střechy hlavního nádraží v Praze. Ačkoliv se oprava probíhající od února 2015 proti původním předpokladům prodražila o 127 milionů korun na celkových 690 milionů, do haly zatéká.

Pravděpodobné prodražení stavby SŽDC připouštěla už v létě 2015 zhruba půl roku po zahájení stavebních prací. Tehdy ale uváděla, že se zvýšené náklady budou pohybovat v řádu desítek milionů korun. Zhotovitelem stavby byly společnosti Metrostav a Prominecon CZ.

„U rekonstrukcí je hrozně těžké určovat cenu. Až při jejich zahájení zjistíte, jaký je konečný rozsah prací. Cenový nárůst mě nepřekvapuje a nepřijde mi nepřiměřený,“ řekl po slavnostním zakončení ministr dopravy Dan Ťok (ANO) s tím, že je velmi důležité, aby se občané za své industriální památky nemuseli stydět.

Rekonstrukce haly však není bez vady – skrz střechu v některých místech protéká voda, při dešti se tak pod obloukovou konstrukcí klenoucí se nad prvním až čtvrtým nástupištěm vytvářejí louže.

Vlakem z Prahy do Mnichova za méně než čtyři hodiny? Ministři dohodli revoluční zrychlení

„Památkáři chtěli, aby byly během oprav zachovány stejné technologické postupy jako před sto lety. Zasklívání probíhalo ručně a se stejným tmelícím systémem. Musí se to přetmelit,“ zkonstatoval náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb s tím, že by mělo být definitivně hotovo v květnu příštího roku, přičemž v ideálním případě poslouží minimálně dalších deset let.

Stavba zahrnovala rekonstrukci odvodnění haly, opravu a dostavbu lávek včetně zábradlí, nové prosklení světlíků, bočních stěn a čel haly a přístřešku Fantovy budovy. Byla provedena také obnova protikorozní ochrany nosné konstrukce, nahrazení střešního pláště novým, revize spojů a obnova poškozených nýtů.

Evropská unie přispěla na stavbu 428 miliony korun, národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!