Noční vlaky, více spojů. Provoz na železnici v blízkosti Prahy ještě zhoustne | E15.cz

Noční vlaky, více spojů. Provoz na železnici v blízkosti Prahy ještě zhoustne

1. srpna 2017 • 15:05

Na vybraných linkách příměstských vlaků pražské integrované dopravy (PID) budou od prosince zavedeny o víkendech noční vlaky, zkráceny intervaly nebo prodlouženy trasy některých linek. Změny začnou platit souběžně s prosincovými celostátními změnami jízdních řádů na železnici. PID zahrnuje vlaky a autobusy a propojuje jejich linky na území Prahy a Středočeského kraje. Příměstské linky začaly fungovat 11. ledna 1992.

"Nejpodstatnějšími novinkami je zavedení nočního rozjezdu vlaků z Prahy do vybraných příměstských lokalit včetně rozšíření počtu večerních vlaků na více tratích ve Středočeském kraji," uvedl mluvčí Ropid Filip Drápal.

Noční rozjezd vlaků by se měl konat o víkendech v 2:30. Vlaky ze všech směrů přijedou na pražské Hlavní nádraží ve 2:20, o deset minut později zase odjedou na své trasy. Spoje tak vyplní stávající asi čtyřhodinovou mezeru mezi půlnočními a prvními ranními spoji. Změna se týká linek označených S1, S22, S3, S4, S5, S7, S8 a S9.

Na lince S5 z Prahy na Kladno bude nově zaveden nový pár spěšných vlaků. Stejně tak přibudou vlaky na lince S6 z Prahy přes Nučice do Berouna a v ranní špičce pracovního dne na lince S3 na trati Všetaty - Praha. Na lince S7 pojedou vybrané vlaky ve špičkách pracovního dne z Prahy-Radotína až do Řevnic.

Zatemněná a pro Židy zakázaná. Podívejte se, jak jezdila tramvaj za protektorátu

Ropid předpokládá posílení vlaků také na lince S2 mezi Prahou a Lysou nad Labem a na lince S9 Praha-Benešov. Celoročně pak budou jezdit vlaky na lince S65 z Hostivice do Prahy. Dosud jezdily pouze ve dny školního vyučování, od prosince pojedou celoročně ve všechny pracovní dny. Zkráceny budou intervaly vlaků S8 a S80.

Propojení pražské městské hromadné dopravy s příměstskými autobusovými a vlakovými spoji umožňuje cestujícím cestovat na jednu jízdenku mezi hlavním městem a přilehlými obcemi, ale i mezi jednotlivými místy v okolí Prahy. Současný systém zahrnuje kromě hlavního města také obce vzdálené i více než hodinu cesty autobusem.

Pražská integrovaná doprava dnes zahrnuje vedle městských a příměstských autobusů, tramvají, metra a vlaků také některé přívozy nebo lanovku na Petřín. Systém je rozdělen na několik pásem a cestující pak platí za dopravu podle toho, kolika pásmy po cestě projíždí.

Samořídící elektrobus: Výhledově by měl v Číně nahradit metro
Co vidí strojvedoucí na trase Posázavského pacifiku? Prohlédněte si krásy slavné krajiny

Autor: ČTK
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!