Libeňský most: tramvaje zde jezdí krokem | E15.cz

Na otevřeném Libeňském mostě jedou tramvaje krokem

Ondřej Souček

Tramvaje na Libeňském mostě po vyztužení kritických míst a znovuotevření komunikace mohou jezdit jen rychlostí deset kilometrů za hodinu. Na kritických místech se navíc nesmí potkat dvě najednou. Deníku E15 to potvrdily mluvčí Dopravního podniku hlavního města Prahy a Technické správy komunikací.

„Rychlost je věcí dohody s dopravním podnikem,” uvedla tisková mluvčí TSK Barbora Lišková. Opatření výrazně zpomaluje dopravu, most totiž v celkové délce měří celkem 370 metrů.

Praha nyní řeší, co s mostem dál. Možnosti jsou dvě: demolice a výstavba nového mostu, nebo rekonstrukce stávajícího mostu. Ministerstvo kultury nedávno uvedlo, že most není kulturní památkou, což umožňuje jeho zbourání. Proti tomu ale dlouho vystupuje například iniciativa Za starou Prahu. 

 

Automobily i tramvaje se vrací na Libeňský most. Není jasné, jestli se bude bourat, nebo rekonstruovat

Podle odborníků by stavba nového mostu i komplexní rekonstrukce současného vyšly na obdobnou částku, a to 550 až 600 milionů korun. V minulosti se mluvilo ještě o jedné variantě.  Město uvažovalo, že by most částečně zbouralo a na původních pilířích vystavělo nový. Náklady této varianty by se podle TSK vyšplhaly zhruba na 350 milionů korun, možnost ale nakonec odborníci kvůli špatnému stavu pilířů zamítli.

Libeňský most byl otevřen v roce 1928, a od té doby se jeho nosná konstrukce neopravovala. Poprvé se na mostu omezil provoz v roce 2009, kdy byl zakázán vjezd vozidlům nad 7,5 tuny a pro tramvaje se snížila maximální povolená rychlost na 20 kilometrů za hodinu.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!