Lítačka stála osm milionů, měsíční náklady jsou čtyři a půl | E15.cz

Lítačka stála osm milionů, měsíční náklady jsou čtyři a půl

Lítačka stála osm milionů, měsíční náklady jsou čtyři a půl
8. září 2016 • 09:55
Za vývoj a pořízení nové karty na pražskou hromadnou dopravu s názvem Lítačka zaplatilo město 8,2 milionu korun, její měsíční provoz vychází na 4,4 milionu. Informoval o tom dnes Český rozhlas, podle kterého to vyplývá z první analýzy nákladů, kterou předložilo město po šesti měsících pilotního provozu karty.

Měsíční náklady karty podle analýzy, kterou má rozhlas k dispozici, vychází na 3,7 milionu plus 700 tisíc měsíčně na výrobu a distribuci karet. To podle ČRo znamená, že Lítačka je měsíčně o 12 procent levnější než končící karta opencard. Podle opozičních zastupitelů to je ale málo, uvedl rozhlas. Analýzu mají dnes projednávat předsedové zastupitelských klubů na magistrátu a briefing k vyčíslení nákladů projektu Lítačka je naplánován na dnešní čtvrtou hodinu odpoledne.

Podle primátorky Adriany Krnáčové (ANO) je nyní u Lítačky ve fázi pilotního provozu úspora ve srovnání s náklady na opencard 37 milionů. Po skončení tohoto provozu by podle ní měla být ještě větší, téměř o polovinu. „Provoz je teď dokonce levnější než provoz opencard v roce 2015,“ řekla rozhlasu Krnáčová.

Expertka na češtinu: Lítačka není pro označení karty ideální

Karty Lítačka město vydává od března a postupně nahrazují opencard. Pilotní provoz měl původně skončit v červnu, rada jej ale prodloužila do srpna a pak do září. Vedení Prahy dosud nechtělo zveřejnit, kolik bude projekt stát, a tvrdilo, že náklady řekne až v okamžiku ukončení pilotního provozu.

Lítačku Praze dodala firma XT-Card. Správcem je městská firma Operátor ICT. Opencard vlastnilo asi 1,2 milionu lidí. Město má s jejím majitelem, firmou eMoneyServices, nevyřešené spory. EMS po magistrátu žádá téměř 700 milionů korun, o další desítky milionů se už soudí.

Autor: ČTK
 

businessinfo.cz

  • Česká firma vyvinula unikátní metodu pomáhající rozkládat plasty, uplatnění najde v Číně
  • Na solárním boomu v Česku vyrostlo množství firem. Teď hledají příležitost v zahraničí
  • Chile: Exportéry láká trh s otevřenou náručí
  • Neplatičů DPH v registru přibývá geometrickou řadou